תובנות של תלמיד… לשחייה: קיצורי דרך

פורסם ביום שלישי, 1/3/11
מאת גדי כץ מייסד TI ישראל

מאת: עפר, תלמיד TI, מרץ 2011

באת ללמוד שחייה וזה לא מתקדם כמו שקיווית, נראה לך שאתה לא מתקדם. עוד לא נרשמת, אתה מתלבט ואומר – מה שנה? יש לי טריאטלון עוד חודשיים! או: איך זה לוקח כל כך הרבה זמן? הקיץ תיכף פה… ועוד כהנה וכהנה…

למרות שהלימוד לוקח זמן, אפשר לייעל את התהליך. הנה כמה תובנות שלי שאולי יעזרו:

תאום ציפיות

מצד אחד, הלימוד לא מסתיים אף פעם. גם היום, שאני בסך הכל שוחה סביר ביחס לממוצע בבריכה, כשאני מספר על TI אני אומר שאני לומד לשחות. אני באמת מרגיש ככה, יש לי עוד כל כך הרבה מה לעשות ואיפה להשתפר שברור שאני עוד לומד לשחות. יותר מזה, חלק מהעניין ב -TI זה לימוד מתמיד.

מצד שני, יש בהחלט יעדי ביניים שאפשר לציין. זה גם נורא קשור ליעדים שלך. רוצה רק לשחות בריכה בחתירה באלגנטיות ובלי להתעלף? זה עשוי להגיע כבר תוך כדי הקורס. אתה טריאתלט פעיל? כבר אחרי כמה שיעורים תרגיש את ההבדל. לא יודע לשחות בכלל ומצפה לשחות 10 קילומטר כבר בקיץ? תתחבר למציאות – זה ייקח (קצת) זמן

אבל יש מה לעשות כדי לדחוס קצת את ציר הזמן. כמה פעולות שיכולות לסייע להגיע ליעד מהר יותר:

לקחת שיעורים

נגמר הקורס, התאמנת לבד כמה שבועות. זה הזמן לחזור למסגרת. שיעורים מכניסים אותנו לאיזה מסגרת, אתה יודע שמישהו בוחן את ההתקדמות, מישהו מונע מטעויות להתקבע. לי זה גם מאוד עוזר באימונים שאני עושה לבד בין השיעורים. אני משתדל לעבוד על ה"שיעורי בית" מהשיעור האחרון. תמיד יש איזה דגש תורן. אגב, לטעמי לא משנה באיזה פורמט. פעם בחודש עם גדי, חמישה או עשרה מפגשים שבועיים בקבוצה או שיעורים פרטיים. הכל הולך.

לקרוא, לראות סרטונים, ואז עוד פעם

את שינג'י עוד לא נמאס לי לראות. אבל לא חייבים דוקא אותו. כל סרטון שאיל מפרסם בפורום, כל סרטון של אחד המדריכים שוחה, כל כתבה עוזרת. תמיד כדאי להסתכל ולנסות להבין מה הוא עושה שאני לא. לבחור נקודת פוקוס ולבחון אותה לכל אורך הסרטון. לנסות לממש באימון הבא.

להתאמן יותר

כן, אני יודע שזה לא תמיד זמין (ציטוט לא מדוייק של אבי מאחד השיעורים האחרונים: "…שים לב שעקב שמאל יכולה לחכות ממש טיפה מחוץ למים עד שאתה מסיים לנשום לצד ימין ורק כשהיד נכנסת אתה בועט".

בגלל שחלק ניכר מהלימוד זה תרגילי קואורדינציה, אם עושים את זה אלף פעם בשבוע, זה נקלט יותר מהר. לא כל אימון חייב להיות קריעה. גם אימון קצר וקליל שמתרגלים בו דגש ספציפי עוזר, בעיקר אם זה משהו שלא נקלט כבר הרבה זמן.

להצטלם

אחת הסיבות לבוא לשיעורים היא שיש סיכוי שיצלמו אותך. אבל ממש לא צריך את מדריכי TI היקרים בשביל זה. כל סלולרי ממוצע ומעלה עם חבר או מתנדב אקראי יעשו את העבודה. זה תמיד עוזר לראות את עצמך שוחה. שני דברים שכמעט תמיד אפשר ללמוד מלראות סרטון של עצמך: האחד – הדגש התורן. משהו שניסית לעשות כמו שצריך ורק בצילום אפשר לראות אם זה באמת יוצא כמו שצריך. השני – משהו שלא חשבת עליו בכלל. משהו שלא היה במודעות ומסתבר לך שאתה עושה אותו באופן מחפיר…תמיד יש מלא הפתעות.

כושר גופני

כושר גופני/ סיבולת לב-ריאה/היכולת לסלק חומצת חלב/איך שלא תקרא לזה מאפשר אימונים יותר אינטנסיביים. אפשר לעשות יותר תנועות בלי לנשום אם רוצים לתרגל משהו בלי הנשימה. זה מאפשר סטים ארוכים יותר בקלות על מנת לתרגל דגשים מסויימים בלי לעצור כל בריכה או שתיים להסדיר נשימה.

מחד, כושר זה מאוד אינדודואלי וכמובן שאפשר גם בלי, אבל מאידך זה טוב גם בלי קשר ללימודי שחיה אז אולי כדאי

זהו, מקווה שעזרתי,

עפר