נושא:

כשמודי פגש את סלי

פורסם ביום שישי, 20/2/09
מאת גדי כץ מייסד TI ישראל
פשוט לא יכולתי להתאפק ולא להשתמש בכותרת… וכל מי שמיד עולה לו הסצנה המפורסמת של מג ריאן מזייפת אורגזמה בדיינר ניו יורקי מתבקש להירגע. בלבנט, סלי הוא גבר מסוקס ומג ריאן או בילי קריסטל לא לומדים אצלנו TI. עדיין.

השבוע העלנו לאתר שני מאמרים: את הראשון כתב סלי בן צבי. תלמיד TI ותיק שלומד אצל מדריך TI מודי כהן-סירקין כשנה וחצי. את השני כתב מודי – מעין מאמר משלים-ראי מזווית הראייה שלו. המיוחד בצמד המאמרים של המורה והתלמיד הוא התלמיד. סלי פגוע ומוגבל בפלג גופו הימני. אבל, נראה לי שאני רק מקלקל בכל מילה שאני מוסיף – אני ממש ממליץ לקרוא את המאמרים במקור:
המאמר של סלי
המאמר של מודי
ככה נראה הסרטון לפני ואחרי של סלי:

הזווית שלי
אם אני לא טועה, בסביבות אוגוסט-ספטמבר 2007 שמרת שורץ מתקשרת אליי ואומרת שיש תלמיד שרוצה ללמוד אבל הוא מוגבל ביד אחת. שמרת מודיעה לי שהיא שיבצה אותו למודי: מודי, מעבר להיותו מדריך ותיק, הוא גם הידרותרפיסט וניחן במשאב מאוד חשוב ודי נדיר: ס-ב-ל-נ-ו-ת. "בחירה מצוינת" עניתי לשמרת. כעבור חודשיים חלפתי על פני סלי ומודי אבל הם היו בתחילה או בסוף שיעור. כעבור כמה חודשים פגשתי את סלי במגרש החניה ומאז לא נפגשנו.

לפני כשבוע מודי הביא לי את הצילומים – חומרי הגלם כדי שאערוך את הקליפ, התחלתי לברור בין הסרטונים: מתעמק בסרטון שצולם בפעם הראשונה ואח"כ עובר לסרטונים של ינואר 2009. כשראיתי שהמורה והתלמיד הצליחו להגיע לדרך בה גם היד הפגועה יכולה להשתתף בשחייה נדהמתי! לא האמנתי שזה אפשרי. הייתי חייב לדבר עם מודי…

תכין לי כדור שלג לגלגול
סיימתי לערוך את הסרטון, העליתי ל- YouTube, שלחתי מייל למודי (סלי נפש בחו"ל) ולא התאפקתי ושלחתי את לינק לטרי לוכלין. התגובה הגיעה מהר. היו כמה שאלות אבל ניכר שלוכלין זיהה שאין כאן עניין של מה בכך. לא עוברות כמה שעות ולוכלין שולח מייל נוסף עם התייחסות של תלמיד אחר שלו, גם הוא פגוע בזרועו הימנית שהמשפט הבולט בו הוא שסלי נתן לו השראה. בינגו. הרי זה כל מה שסלי, מודי ודרכם אני ביקשנו להשיג. מכמות הצפיות הגבוהה יחסית שצבר הסרטון בזמן כל כך קצר, אני מניח שהלינק לסרטון עובר מתלמיד לתלמיד מהר יחסית…

תעביר את זה הלאה
רחוק כל כך מהקלישאות, נדמה כי כולנו יכולים ללמוד מסלי בן צבי על העזה, התמדה, נחישות, דבקות במטרה ולחלום בגדול. אני חושב שמה שיותר מעודד היא הסיבה שבעטיה סלי כתב, הצטלם ונרתם לכל הסיפור הזה: הנה ציטוט מילה במילה שכתב סלי אל מודי:


"אם הכתבות והסרטים (או כל דבר נוסף שאני יכול לסייע בו) יעזרו להביא עוד אנשים לבריכה (ובייחוד אנשים בעלי מוגבלות), ובאם הם ישפרו במשהו את איכות חייהם של אותם אנשים – אין לי שום התנגדות שתתלו את הכתבות ותקרינו את הסרטים, בכל שפה שתמצאו לנכון, על גבי לוח מודעות על הירח".