נושא: הכל

Back to Basic

פורסם ביום חמישי, 18/12/08
מאת גדי כץ מייסד TI ישראל
אז עשיתי טעות של שחצנים. "Learn to love the plateau" אני שומע את טרי לוכלין לוחש באוזני. חלק ניכר מהטעות נובע בגלל שכבר חצי שנה אני תקוע. מישור אינסופי. הזמנים תקועים, התחושה אותו דבר, מספר התנועות לא משתנה. עומד במקום. לא זז. "תפסיק להתבכיין ותרגל" אני אומר לעצמי. הרי ממילא אם יגיע השיפור תרצה שיפור נוסף. זה לופ אינסופי – לא משנה באיזו רמה השחייה שלי נמצאת – לעולם אני לא מרוצה. מצד שני, זה מה שדוחף אותי קדימה. כמו החמור שתלוי לו גזר 20 ס"מ מהאף וזה מה שגורם לו להתקדם ולא לעצור.

 

זהבי עצבני
אני רגיל להיות 'תקוע' במישור. מרמה מסוימת של מיומנות טכנית, עקומת השיפור נראית כמו הרבה מישורים ארוכים וקפיצות קטנות בין מישור למישור. אבל בשבועיים האחרונים רצף 'אירועים' גרם לי לדכדוך-עצבנות שלא הכרתי כבר הרבה זמן.
הנה כמה מהסיבות:

1. שינג'י טקיאשי, מקבילי היפני, שוחה בנון שאלנט 9 תנועות בבריכה של 25 מטרים. שינג'י נמוך ממני ומתנשא לגובה של 1.70 וכפי שניתן לראות בסרטון, הוא לא לוקח פוש ארוך מהקיר. אני יכול לשחות גם ב- 8 תנועות אבל זה נראה 'שבור' ולא רציף. זה Drilling כמו שטרי קורא לזה ולא שחייה. אצל שינג'י זה נראה רצוף וזורם כאילו הוא שוחה ב- 15 תנועות. בפורום TI מופיעים לינקים לסרטונים נוספים של שינג'י. שינג'י שוחה מדהים:

הקישו כאן לצפייה באיכות גבוהה בסרטון.

 

2. לאחר שצפיתי בעצמי מבצע סט של 100 מטרים בבריכה אולימפית בקצב של 1.0 ב- TT, הבחנתי שאת החצי השני של הסט אני מבצע ב- 43 תנועות. לא ספרתי תנועות כששחיתי – הייתי מרוכז ברפיון של היד החוזרת. והרי התחייבתי לעצמי שלא לשחות ביותר מ- 40 תנועות לבריכה…

3. ב- DVD החדש, Outside the Box, יש קטע כמעט מהפנט של שחיין TI ששמו דייב ברה (Dave Berra), חבר קרוב של טרי לוכלין שפגשתי במחנה מים פתוחים של TI לפני שנה. דייב שוחה כל כך ארוך ויפה. צפייה בסרטון שצילמנו בחוף הצוק מראה שהייתי רחוק מלשחות ארוך. מעצבן. אני רחוק מלשחות ארוך כמוהו: חוף הצוק, נובמבר 2008.

4. באימון המדריכים שערכנו בשבוע האחרון מור העירה לי שהרגליים שלי 'מתנפנפות' לצדדים. 'לא מתפקדות', אני חושב שזו הייתה ההגדרה. בנוסף לכל הצרות, בסטים של קצבים מהירים (מתחת ל- 1.0 ב- TT) טענה מור שלקחתי 19 (!!!) תנועות לבריכה. מואה? 19?
אימון מדריכי TI ישראל:

הקישו כאן לצפייה באיכות גבוהה בסרטון.

בחזרה לעתיד בצעד תימני
החלטתי שזה לא עסק. אני חייב לחזור אחורה כמה חודשים ולעבוד על ה- Stroke Length שלי. זה אומר סטים קצרים, קצב נמוך, שחייה ארוכה שמבוססת בעיקר על שרירי הליבה, ה- Core. זהו תהליך סזיפי וארוך אבל הוא הבסיס והמפתח לשיפור הבא. שני צעדים אחורה. Back To Basic. מתסכל!

מאז שהחלטתי לתרגל SL, כבר הספקתי לצלם שוב. הנה דוגמה לתרגול 'מתקן' זהו חלק מ- 10 סטים של 200 מטרים עם מנוחות ארוכות יחסית בין סט לסט. כשאני יורד שעשירית השנייה בכל סט. מ- 1.4 ועד 1.0 או 0.9. בכל סט אני מנסה לשחות בכמה שפחות SPL (Strokes Per Length).
כמובן שזוהי רק דוגמה אחת ממשטר התרגולים-אימונים שאני מתכוון לעבור בחודשיים-שלושה הקרובים.

הקישו כאן לצפייה באיכות גבוהה בסרטון.