נושא:

שחיית מים פתוחים

פורסם ביום שלישי, 18/11/08
מאת גדי כץ מייסד TI ישראל
אני מודה שלקח לי זמן 'להידלק' על שחייה במים פתוחים. לא שאני לא אוהב לשחות בים – להיפך, בכל הזדמנות ששחיתי במים פתוחים המסקנה הייתה שאני צריך לעשות את זה יותר. אבל קשה לתכנן אימונים סדירים בים התיכון – מדוזות, גלים, חניה וכו'. תירוצים… אני גם מניח שפיתחתי תלות בבריכה בעיקר כדי לוודא ולשלוט במספר תנועות נמוך, דיוק בקצב נבחר ועוד פרמטרים שניתן לשלוט בהם רק במסלול באורך נתון ומסומן.

בחודש וחצי האחרונים, בעונה הכי טובה בשנה לשחייה, בעקבות כמה אימונים בים כמעט מושלם, הצלחתי להינות משחייה כמו שלא נהניתי כבר הרבה זמן. הטמפרטורה, צלילות המים (כן, בים התיכון), ים כמעט פלטה: בלי גלים, אדוות, רוח או זרמים. אימונים של כשעה ורבע בקצבים נוחים יחסית, לאורך חוף הצוק עד למרינה של הרצליה. ניווט קל יחסית ובימים מסוימים ניתן לראות דגים, סלעים וראות למרחקים שמזכירים את אילת. בקיצור, אחלה דרך לפתוח את היום.

קצת לפני שנה, בדצמבר 2007, השתתפתי במחנה מים פתוחים של TI באי אילוטרה שבבהמס (Bahamas Eleuthera). זה היה מחנה מיוחד, במקום מיוחד. אחרי המחנה נפלו לי לא מעט אסימונים והצלחתי לבצע פריצת דרך לא מבוטלת בטכניקה, במהירות השחייה ובהבנה עמוקה יותר של ספורט השחייה.
הנה קליפ עם צילומים מהמחנה:

הנה קליפ נפלא מהמחנה של 2006