נושא: הכל

שלושה ימים בשלושה ימים

פורסם ביום שלישי, 28/7/09
מאת גדי כץ מייסד TI ישראל

Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover
Mark Twain

אני יודע, הכותרת נשמעת כמו הגדרה מתשבץ הגיון, מצטער, אבל תאמינו לי שאין שום הגיון באתגר הזה. בסוף השבוע האחרון של ספטמבר הקרוב חבורה של שחיינים וגם אני מתכוונים לשחות 10 ק"מ בימה ההולכת ונעלמת שלנו – הכינרת. זה יקרה ביום חמישי, 10 ק"מ במים המתוקים של הים הגלילי אבל זו תהיה רק ההתחלה. ביום שישי אנחנו נשחה בים התיכון עוד 10 ק"מ, וגם שם זה לא ייגמר. בשבת כבר נהיה באילת – בים סוף על מנת לשחות את עשרת הקילומטרים האחרונים. עכשיו זה בטח כבר נשמע יותר הגיוני- שלושה ימים בשלושה ימים.

בסוף משחה ה- 10 ק"מ עם גידי שפרוט, אלון פלד זרע את הזרע לאתגר הזה: הוא פגש שחיין שסיפר לו על פנטזיה לארגן משחה של 3 ימים ב- 3 ימים. מאז לא הפסקתי לחשוב על זה. המחשבה על שחייה של מרחק לא מבוטל כזה יום אחרי יום בשלושה מקומות שונים כל כך נשמע לי פשוט מסעירה. הרפתקה. הזדמנות נהדרת לטפח חלום ולצאת לקטוף אותו. אה… שלוש פעמים.

ישנם כאלה שמביטים בדברים כפי שהם ושואלים "למה?" אני חולם על דברים שמעולם לא קרו ושואל "למה לא?"
רוברט פ. קנדי

בשבוע שעבר הפנטזיה התחילה לקרום עור וגידים, לאחר שיחות עם החשודים המיידיים החלטנו שהגיע הזמן להגיד "למה לא?" גם לאתגר הזה.

מי בקומבינה?
הרשימה לגמרי לא סגורה ואני מקווה שהיא תמשיך ותגדל ככל שיותר שחיינים (ושחייניות כמובן – בנות – אתן נקראות לדגל!) ישמעו על הרעיון הפסיכי הזה. האנשים שישנו בשקי שינה מחוץ לעמדת ההרשמה שמעולם לא פתחנו כדי להירשם ראשונים הם: דני זילברשטיין, גידי שפרוט, רן שילון (ומספר חברי אנדיור), אלון פלד, מדריכת TI אור טיברג, מדריך TI אבי לוגסי ועבדכם הנאמן. עוד לא סגרנו את העמדה ההיא שלא פתחנו (אני יודע, הבדיחה הזאת הייתה גרועה כבר קודם, אבל הייתי חייב) ויש לי הרגשה שהרשימה תלך ותגדל בימים הקרובים…

ויש עוד קומבינה
אנחנו רוצים לאפשר גם לכאלה שלא יכולים/יכולות-רוצים/רוצות, לשחות את כל המרחק להצטרף אלינו רק לחלקים מהמשחים. זה תלוי בבעיות טכניות שוליות של בטיחות אבל מי שמעוניין – אנא שלחו מייל ל- gadi@ti-swim.co.il. ולא, ממש לא חייבים להיות שחייני TI, מתאמני TI-אנדיור וכו' – כווווווולם מוזמנים!

ומה עוד?
אז זהו שהמסלולים עדיין לא סגורים (במיוחד בכינרת) ואני מניח שבשבועיים הקרובים הכל ייסגר לשביעות רצונם המלאה של כל המשתתפים.
פרופסור לוגסי כבר שוקד על תכנית אימונים שתביא את כולנו למצב שיאפשר את הפנטזיה המטורללת הזאת, התכנית תועבר לכל המשתתפים.

העיתוי
מזג אוויר מעולה, טמפרטורת מים אופטימלית ורפויה בשלושת הלוקיישנים, תנאי ים אולטימטיביים. מה נשאר עוד לבקש? רק לשחות…

אמליה ארהרט – האישה הראשונה שחצתה במטוס את האוקיינוס האטלנטי אמרה פעם:
"לעולם אל תעשה דברים שאחרים עושים או יכולים לעשות אם יש דברים שאחרים לא יכולים לעשות או שלעולם לא יעשו." אהם… באנגלית זה נשמע יותר טוב:

Never do things others can do and will do if there are things others cannot do or will not do
Amelia Earhart

בקיצור:
שלושה ימים בשלושה ימים
יש אלף סיבות לשאול "למה?" – צריך אומץ כדי להגיד "למה לא?"

זה לא נגמר כאן
יש כאלה שזה לא מספיק עבורם. רן שילון רוצה גם לרוץ 'קצת' בסיום המסע. למה הכוונה? ב- 26 לספטמבר נערך מרתון פטרה בירדן. לפני כמה דקות אני מקבל מייל ממנו: "אני מעונין לשלב בין 3 מרתוני שחייה ומרתון ריצה אחד". למרות שאני רץ להנאתי לפחות פעמיים בשבוע 10-15 ק"מ בכל אימון, הטירוף הזה כבר גדול עליי… ככל שאני חושב על זה, לא נראה לי שהאיש ממוקם בצד הטוב של קו השפיות…